Dosah a frekvencia

Dosah a frekvencia

Dosah a frekvencia 720 480 Maria

Čo je dosah a frekvencia?

Dosah, ktorý možno nazvať aj pokrytie, predstavuje percento vašej cieľovej skupiny, ktorá bola aspoň raz vystavená vašej reklame. Zameranie sa na čo najväčší dosah je dobrou voľbou pre väčšinu kampaní, pretože rastúca penetrácia je istým spôsobom rastu vašej značky.

Frekvencia je počet, koľkokrát sa divákom zobrazí vaša reklama. Zvyčajne sa vyjadruje ako 1+, 2+, 3+ atď., keďže to videli aspoň raz, dvakrát, trikrát atď. Optimálna frekvencia bude závisieť od rôznych faktorov, ako sú:

  • Či už je vaša kampaň zameraná na budovanie značky alebo aktiváciu
  • Aký príťažlivý je návrh
  • Časová dĺžka vašej reklamy
  • Nákupný cyklus vášho produktu

Dosah a frekvencia sú dôležité, pretože sú kľúčovým spôsobom merania vplyvu vašej kampane. Videlo reklamu dostatočný počet ľudí správny počet krát?

Ako maximalizovať dosah a frekvenciu

Ak chcete maximalizovať dosah, budete chcieť využívať širokú škálu televíznych kanálov a programov a meniť dennú dobu, kedy sa vaše spoty zobrazujú.

Ak chcete maximalizovať frekvenciu, musíte inzerovať v rovnakom programe viackrát alebo v rovnakých typoch programu.

Medzi dosahom, frekvenciou a TVR existuje matematický vzťah, takže úlohou nákupcu vysielacieho času je nájsť správnu rovnováhu medzi týmito tromi prvkami.

Celkové plánovanie videa

Ak chcete maximalizovať dosah, je dôležité osloviť slabších divákov. Jednoduchý spôsob, ako to urobiť, je pridať BVOD do vášho lineárneho rozvrhu. Diváci BVOD majú tendenciu byť ľahšími lineárnymi divákmi, ako môžete vidieť z tohto grafu. 65 % sledovanosti BVOD vytvára najľahšia polovica lineárnych televíznych divákov, takže ak chcete osloviť ľahších lineárnych divákov, BVOD je fantastický spôsob, ako to dosiahnuť.


Najľahší-lineárni-sú-ťažší-BVOD-diváci

Najmä mladí ľudia sledujú veľa BVOD, takže ak sa zameriavate na mladé publikum, povedzme na dospelých vo veku 16 až 34 rokov, potom má používanie BVOD zmysel. Tento graf ukazuje výhody premýšľania o celkovej TV pri plánovaní kampane. Dosah, ktorý dokážete dosiahnuť so 60 % svojho rozpočtu na lineárnej TV a 40 % rozpočtu na BVOD, je výrazne vyšší, ako keby ste lineárnu televíziu používali samostatne.


Total-TV-build-efektívny-dosah

Podiel vášho rozpočtu, ktorý by ste mali prideliť BVOD, sa bude líšiť v závislosti od vašej cieľovej skupiny.


Spracované podľa: https://www.thinkbox.tv