Individuálne riešenia

Na internete inzeruje každý, ale televízia je výberové médium – tam sa nedostane každý.
Využite silu a dôveryhodnosť TV média za fantastické ceny.

Signály pre začatie inzercie v televízií

1. Život mimo reality

Väčšina malých inzerentov, po relatívne „ľahkom“ období, v ktorom môžu efektívne získavať dopyt prostredníctvom online kanálov, začínajú dosahovať strop objemu. Potom je už ťažké generovať prírastok. Dôvodom môže byť to, že neustále hovoria s malým počtom spotrebiteľov – lovia stále v tom istom rybníku.

2. Zväčšovanie

Keď inzerenti narazia na klesajúce výnosy z aktivačných kanálov, je čas vyskúšať televíziu. Televízia je najlepším prostriedkom na oslovenie nových zákazníkov a vytvorenie dopytu. Potrebné je začať vytvárať dopyt a zbierať ho. Väčšie objemy vytvoríte cez kanály s masovým dosahom.

3. Ambície značky

Na dosiahnutie ďalšej úrovne rastu musia inzerenti budovať svoje značky a vytvárať nezabudnuteľné reklamy, ktoré zvyšujú ich obchodné postavenie a pozíciu na trhu. Aktivácia cez online reklamu jednoducho nestačí. Na podporu rastu je potrebný iný mediálny plán – osloviť širšie publikum.

4. Viera vo video

Videoreklama ponúka strategickú výhodu (vytvára úplne novú skupinu potenciálnych zákazníkov) a emocionálny prínos (prostredníctvom zvýšeného rozprávania príbehov, vysvetľovania a zvyšovania vnímania kvality).
TV reklama pomáha malým podnikom rásť.

Reklamné agentúry

O výhodách TV reklamy viete, aj to, že najväčšími investormi do TV sú práve najznámejšie online značky. Ale porovnali ste si cenu inzercie na internete s cenou reklamy v televízií?

  • Porovnajme si ceny pri investícií do reklamy napríklad 5 000 Eur a pozrime sa na to, koľko ľudí takáto reklama osloví.

    CENA NA INTERNETE
    Cena za videospot sa účtuje za vzhliadnutie a tá je cca 0,5 – 1 Eur.
    Za 5000 € videospot uvidí  5 000 – 10 000 ľudí. Výhodou je, že môžeme začať s menším budgetom.
    Nevýhodou je, že nevieme vedľa akého obsahu sa reklama objavila a či vôbec to boli ľudia…

    CENA V TELEVÍZIÍ
    Cena v TV sa účtuje za odvysielanie spotu. Jedno odvysielanie môže stáť aj 5000 € pri národných kanáloch: Markíza, Joj, RTVS.
    Tieto stanice majú cca 25% trhový podiel, čiže len jediným odvysielaním môže spot uvidieť 1 000 000 divákov ( z 4 mil. obyvateľov, ktorí sledujú TV).
    Neveríte? Tak nech je to polovica, pretože televízia nešpehuje a nemôže vám poskytnúť adresy tých, ktorí reklamu videli.
    Stále je televízia cenovo výhodnejšia a to násobne.

    Tiež je aj cielená, lebo v TV viete, akí ľudia sledujú program. TV je aj najdôveryhodnejšie médium, verí jej 47% ľudí, kým sociálne siete sú na konci 6%.
    Skúste prepojiť staro-nové trendy s využitím možností, ktoré ponúka regionálna TV. Ak si budeme účtovať 30 Eur za odvysielanie reklamy, uvidí ju niekoľko tisíc ľudí.
    Reklamu si zapamätajú a neskôr budú reagovať na online reklamu. Každý už pozná ponožky Dedoles – odkedy inzerovali v televízií. To, že údajne nezvládli zvýšený dopyt – to už je ich problém.

     

PR agentúry

Potrebujú vás ak chcú budovať značku, organizujú podujatie, realizujú projekt pri ktorom treba komunikovať s verejnosťou, chcú ovplyvniť myslenie ľudí alebo edukovať, alebo riešiť krízový stav.

  • Ak napíšete tlačovú správu a pošlete do médií, často skončí v koši po prečítaní nadpisu. Aj preto, lebo sú často písané ako komerčné PR, či politická propaganda.Využite možnosti, ktoré ponúka televízia. Televízia je najdôveryhodnejšie médium spomedzi všetkých mediatypov. A osobitne regionálna televízia – tu sleduje iba ten, ktorý jej dôveruje. Nemá prečo neveriť – informácie sú tak blízko, že ľahko sa dajú overiť.

    • natívna reklama – príspevok do relácie
    • videoreklama ako publicistický formát: reportáž, rozhovor, propagačný film, videovizitka…
    • živé video – livestream, napr. z tlačovky

    Natívna reklama
    Realizuje sa formou príspevku do relácie (reportáž alebo rozhovor) na dohodnutú tému.
    V podmienkach TVBA znamená zaznamenať udalosť bežným redakčným spôsobom – v súlade s podmienkami licencie pre TV vysielanie, t.j. bez reklamných prvkov akými sú: priama výzva ku nákupu, vychvaľovanie produktov a služieb, zábery na logo a pod.

E-shop

Inzerujete na sociálnych sieťach a cítite, že ste už týmto spôsobom dosiahli saturačný bod a už sa to nehýbe? Online reklama je cielená, ale stále lovíte v tom istom rybníku.
Zatiaľ čo úzke zacielenie a lojalita sú skvelé pre krátkodobú efektívnosť, nie sú to stratégie, ktoré vytvárajú podiel na trhu.

  • 1.) Krátky spot – odkaz na e-shop
    Stačí 10 sekundový spot. Veľmi jednoduchý: vaše logo, do toho prečítaný slogan, výzva k nákupu + obrázok.
    Profesionálny hlas tomu urobí potrebnú emóciu pre rozhodnutie nakupovať a vyvolanie zvedavosti.

    • Cena za výrobu minispotu je skutočne minimálna a zvládnete to aj svojpomocne s vašim grafikom.
    • Cena za odvysielanie: 400 Eur / 200 odvysielaní. To znamená jedno zobrazenie za 2 €  tisícom našich divákov a bude sa to opakovať 400 krát! Porovnajte to s cenou za zobrazenia napr. na Youtube.

    Takýto spot potom môžete zdieľať na sociálnych sieťach, ako obsah z televízie, ktorá je dôveryhodnejšia ako internet.
    Keď si prečítate sekciu blogov na našej stránke – nájdete tam dostatok argumentov, prečo sa vám oplatí spolupracovať.

    2.) Teleshopping
    Táto forma je priam ideálna pre e-shopy. Spropagujete jeden produkt a privediete ľudí do e-shopu. Práve tých, ktorí sa rozhodujú emocionálne a sledujú televíziu, aj tých starších.

     

Televízia vytvára najširšie povedomie, buduje značky a pozitívny imidž.

Ľudia kupujú (aj na internete) iba to čo poznajú – jednoducho viacej veria známym značkám

Poznáte to? Zíde z očí, zíde z mysle. Aj bohaté značky sa potrebujú pripomínať.

Doprajte svojím zákazníkom ten pocit hrejivosti, keď im pripomeniete, prečo milujú vašu značku.