Región je bližšie a vie sa o ňom viac

Región je bližšie a vie sa o ňom viac

Región je bližšie a vie sa o ňom viac 1024 576 Maria

Mediálna scéna sa v dôsledku online internetovému priestoru časom mení. Ale nielen na Slovensku stále je televízne médium najdôveryhodnejší zdroj informácií, kým sociálne siete sú v rebríčku na konci. Hneď za celoplošnými televíziami Markíza, RTVS, JOJ a TA3 v  sledovanosti piate miesto zastáva regionálna TV Bratislava. Až potom nasleduje Česká televízia a ďalšie stanice.
To sú výsledky aktuálneho prieskumu Median SK, ale v  prvom rade je to dôkaz profesionality, akou sa v TV Bratislava zhostili aj novej situácie v spoločnosti pri okolnostiach sprevádzajúcich nástup pandémie COVID-19.

Agentúra Median SK zbierala údaje v  posledný aprílový a  v  prvý májový týždeň t. r., teda jej výsledky sú aktuálne a  odzrkadľujú skutočne význam existencie regionálnych televízií aj v  čase nástupu elektronických internetových platforiem.

Median SK uskutočnil prieskum formou telefonickej ankety u  vyše tisíc respondentov vo veku 18 a  viac rokov zastúpených reprezentatívne vo všetkých vzorkách vekových a  spoločenských či vzdelanostných skupín.

Takmer polovica Bratislavčanov si myslí, že regionálna televízia prináša zaujímavé a  potrebné informácie z  ich okolia a  mesta. A  viac ako polovica obyvateľov Bratislavy považuje existenciu regionálneho televízneho vysielania za dôležitú. Ide prevažne o  vysokoškolsky vzdelaných ľudí nad 35 rokov, ktorí tvoria aj dominantnú vekovú skupinu v  prípade Bratislavčanov.

Počas pandémie sa informácie stali logicky najdôležitejšími pre občanov. Pozornosť bola upriamená na región, ale keby TV Bratislava nezachytila tento trend, divákov by bolo o niečo menej.

Z  tých, čo poznajú TV Bratislava, ju viac ako 40 percent pravidelne sleduje, pričom ide o  ľudí s  vyššími príjmami a  o  tých, ktorí v  Bratislave prežili väčšiu časť svojho života. Ide pritom o  vyrovnanú skupinu podnikateľov či zamestnancov aj z  radov stredoškolsky vzdelaných ľudí.

TV Bratislava diváci najviac sledujú počas pracovných dní.

  • Dve tretiny divákov podľa prieskumu najviac zaujímajú aktuálne informácie a spravodajstvo.
  • Obľúbené diskusné relácie zaujali tretinu pravidelných recipientov.
  • A  takmer dvadsať percent občanov deklarovalo, že TV Bratislava ich zaujíma pre informovanosť o  práci primátora, starostov mestských častí, poslancov a  komunálnych úradníkov.

Televízia Bratislava prekvapila aj pri hodnotení negatívneho vnímania sprostredkovávaných informácií, keď predbehla vo výsledkoch renomované stanice. Diváci jej dôverujú, lebo už takmer 15 rokov ju majú možnosť sledovať – za niekoľko volebných období.

Na tomto základe môže Televízia Bratislava budovať skutočne hodnotnú pozíciu na trhu, ak bude aj v budúcnosti zohľadňovať najmä záujmy divákov, teda občanov žijúcich v našom hlavnom meste. Nahráva tomu aj fakt, že podľa prieskumu agentúry Median SK väčšina Bratislavčanov nedôveruje sociálnym sieťam. Reputácia TV Bratislava neustále rastie, napriek silnej konkurencii digitálnych médií. Objektívnosť a nestrannosť jej vyplýva aj zo zákona, pretože je držiteľkou licencie pre televízne vysielanie.

Celý prieskum je tu:
https://www.tvba.sk/imageuploads/1498/4521538-tvbratislava-sprava-v07.pdf