Televízia pôsobí na emócie najsilnejšie

Televízia pôsobí na emócie najsilnejšie

Televízia pôsobí na emócie najsilnejšie 1000 563 Maria

Výskum spoločnosti Binet a Field pre IPA opakovane ukázal, že emotívne reklamné kampane sú najúčinnejšie pri vytváraní veľkých obchodných efektov, akými sú predaj a zisk. 

Nič sa nedotkne našich emócií tak silno ako televízia

  • Na otázku, ktoré formy reklamy cítia emocionálne, 58% britskej spoločnosti uviedlo televíznu reklamu. Toto prekonalo všetky ostatné médiá.
  • Na otázku, aký typ reklamy prináša najväčšie poznanie značky, 66% ľudí z Veľkej Británie si vybralo televíziu – päťkrát viac ako iné najbližšie médiá.
  • V štúdii IPA „Dlhé a krátke“ sa zistilo, že emočné reklamy sú takmer dvakrát efektívnejšie pri vytváraní zisku ako racionálne alebo informatívne reklamy.

Kreatívne ocenené kampane sú oveľa pravdepodobnejšie emocionálne než racionálne. 47% kreatívne ocenených kampaní analyzovaných v nástroji IPA „Súvislosť medzi kreativitou a efektívnosťou“ boli „emocionálne“.

Tak ako mení ľudí na hviezdy, televízia mení značky na známe mená. Výskum opakovane ukázal, že emotívne reklamné kampane sú zďaleka najefektívnejšie, a to tak pri vytváraní veľkých obchodných efektov, ako sú predaj a zisky, ako aj pri podpore slávy značky a mentálnej dostupnosti.

Vychádza to z existujúceho výskumu a skúma, ako emócie, pamäť a branding fungujú v televíznej reklame.

Pozrite si prezentáciu výsledkov prieskumu a prípadne si aj stiahnite.

SÚVISIACI OBSAH