Úvod do spotovej reklamy

Úvod do spotovej reklamy

Úvod do spotovej reklamy 720 480 Najbližšia televízia v okolí

Dnes môžete byť vynaliezaví aj so skromným rozpočtom. Dúfame, že je tu pre vás niečo inšpiratívne alebo prekvapivé.

Sila 30” a 60” spotov

30” a 60” spoty sú jadrom televíznej reklamy. 30” spotová reklama je presne taká – reklama, ktorá trvá 30 sekúnd, rezervovaná na určitom mieste v pláne televízneho reklamného bloku. 60-sekundová spotová reklama môže poskytnúť viac informácií. Môže tiež ponúknuť väčšiu pozornosť počas reklamnej prestávky, pretože jej dĺžka bude znamenať, že o pozornosť bude súťažiť menej iných reklám.

Tieto spoty je možné zaradiť tak, aby sa reklama mohla zobraziť pred, počas alebo po programe. Je možné zacieliť na typ diváka s profilom, ktorý si s najväčšou pravdepodobnosťou zakúpi produkt. Každá z programových spoločností si účtuje rôzne sadzby alebo ceny za spotový čas. Tieto sadzby budú závisieť od počtu divákov, ktorých program pravdepodobne pritiahne

Krátke a sladké

Spoty sa samozrejme môžu líšiť v dĺžke a dostupné sú aj 10“, 20“ a 40“.Existuje mnoho príkladov značiek, ktoré nasadzujú sériu vysoko účinných krátkych spotov na budovanie povedomia a dosahovanie výsledkov. Mnoho inzerentov tiež používa krátku formu, aby využili efekty dosiahnuté zobrazovaním dlhších reklám.

Niekedy môžu byť reklamy ešte kratšie a nazývajú sa blipverty. Blipverty sú zvyčajne dlhé dve sekundy a s najväčšou pravdepodobnosťou ich bude päť v jednom bloku, čo predstavuje ekvivalent jedného desaťsekundového spotu. Blipverty sa často používajú na vytvorenie vzrušenia alebo intríg ohľadom nového produktu alebo variantu. Môžu byť použité na dráždenie divákov a vzbudenie zvedavosti na to, čo príde, a zvyčajne po nich neskôr nasleduje dlhšia reklama, ktorá poskytuje viac informácií alebo odhalenie.

Epická/dlhá forma

Niekedy 60″ jednoducho nestačí na vyrozprávanie príbehu vašej značky. V posledných rokoch sme boli svedkami rastúceho trendu epických reklám vysokej kvality a v dlhej forme. Od 90“ do niekoľkých minút inzerenti spúšťajú kampane s televíznymi reklamami, ktoré sú rozšírenými realizáciami alebo minifilmy.

Tieto dlhé reklamy sa často uvádzajú v premiére, aby sa spustila kampaň, a potom sú podporované kratšími reklamnými formátmi v televízii a na nových mediálnych platformách, ako sú YouTube, Facebook alebo vlastné webové stránky značky na distribúciu online.

Tématické prestávky

Niekedy jedno miesto nestačí. Od propagácie filmov až po galavečery a predstavenia sa v posledných rokoch na rôzne druhy propagácie využívali tematické prestávky.Tematické prestávky sa vždy robia v spolupráci s vysielateľmi a ponúkajú inzerentom jedinečnú príležitosť pohltiť publikum na niekoľko minút. Zábavné, relevantné a pútavé; ukázali sa ako veľmi úspešný nástroj pre inzerentov a na vytváranie vynikajúceho PR pre agentúry a vysielateľov.

Kontextové reklamy

Keď sa obsah a kontext stretnú, televízna reklama môže byť krásna vec.
Spolupráca medzi vysielateľmi, kreatívnymi agentúrami, značkami a mediálnymi agentúrami znamená, že v televízii vidíme viac kontextovej reklamy, ktorá spája skvelý obsah v správnom kontexte, aby sme mohli zobrazovať reklamy s relevantnosťou, ktoré vynikajú.

Kontextová reklama predstavuje veľmi silné a efektívne využitie televízie a môže značke poskytnúť dokonalé publikum.

Živé reklamy

V televízii poznáme silu živého vysielania a teraz ju možno rozšíriť z obsahu na reklamu. Živé reklamy sú dnes čoraz bežnejšie v televíznej reklame. Sú potenciálne riskantné, ale veľmi obohacujú.
Živé reklamy môžu značkám vygenerovať množstvo PR, ale sú oveľa viac než len PR triky; prilákať veľké, očakávané publikum a spojiť publikum na podujatí. Od živého ponoru spoločnosti Honda v roku 2008 až po živú ponuku manželstva First Choice na ITV v roku 2015, inzerenti využívajú silu živého vysielania novými a inovatívnymi spôsobmi.

Živé reklamy môžu tiež podnietiť odozvu v reálnom čase, pričom živé informácie sa zverejňujú počas reklamy ako výzva na akciu pre publikum. Stávkové značky sú toho skvelým príkladom; spustenie živých reklám počas živých športových podujatí propagujucich najnovšie kurzy na podporu stávkovania v hre.


Spracované podľa: https://www.thinkbox.tv/how-to-use-tv/spots/introduction-to-spot-advertising/